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Preguntas Frecuentes

¿Quiénes somos?
Somos una tienda de bebidas alcohólicas en línea. 

 

¿Cuáles son los días y horas de entrega?
Nuestro servicio de entrega es de martes a domingo. El envío es GRATIS. Después de hacer tu orden, recibirás tu pedido en las próximas 4 horas o pluedes planificar el día y hora de entrega. También estamos cerrados los días de veda alcohólica dispuestos por las leyes panameñas.

 

¿Cuál es el horario de atención a clientes?

Tenemos un horario de 10:00am a 9:00pm los martes y miércoles, de 10am a 2am de jueves a sábado y de 12md a 9pm los domingos. Puedes contactarnos al correo servicioalcliente@paneco.com.pa, vía Facebook o al 6550-0656.

 

¿Puedo ordenar en línea?

¡Claro! Usted puede comprar todos los productos en nuestra página web utilizando su nombre de usuario registrado. Nuestro objetivo es ofrecer el mejor servicio a nuestros clientes, aunque momentáneamente sólo podemos ofrecer el servicio en el área metropolitana de la Ciudad de Panamá. No entres en pánico... ¡pronto usted verá a PANECO en todas partes!

 

¿Puedo hacer un pedido por teléfono?

Por su puesto, estaremos felices de recibir tu llamada. Comunícate con nuestro Servicio al Cliente al 302-1115. Nuestros agentes estarán listos para ayudar con tu pedido.

 

¿Por qué los artículos en mi carrito han cambiado desde mi última visita a la página web?

Tranquilo, sucede que la selección de productos y la disponibilidad de los mismos está sujeta al inventario actual. Si estás buscando un artículo que no se encuentra disponible, puedes ponerte en contacto con nuestro Servicio al Cliente al 302-1115 o elegir un producto similar al que querías que se encuentre disponible.

 

¿Puedo usar mi tarjeta de regalo en línea?

Sí. Antes de hacer la transacción debes poner el código en la casilla correspondiente.

 

¿Es posible cambiar o cancelar un pedido?

En este momento no recibimos cancelaciones ni cambios en pedidos. Cualquier consulta adicional, por favor comunícate con nuestro Servicio al Cliente al 302-1115.

 

¿Qué tipos de tarjetas de crédito se aceptan?

Aceptamos las siguientes tarjetas: Visa y MasterCard.

 

¿Por qué no puedo encontrar ciertos licores en su sitio?

La selección de nuestros productos y la disponibilidad de los mismos están sujetos a inventario actual. Si estás buscando un producto que no se encuentra disponible, por favor comunícate con nuestro Servicio al Cliente al 302-1115. Haremos lo posible para ayudarte.

 

¿Cómo sé si mi cupón funcionará para mi orden?

Cada cupón y promoción es diferente. Consulta los detalles o los términos y condiciones de tu cupón para la elegibilidad del mismo.

 

¿Cómo puedo recibir ofertas y promociones especiales?

Queremos que seas el rey de la party, por eso constantemente creamos ofertas especiales, eventos y descuentos por tiempo limitado. Inscribe tu correo electrónico aquí, y síguenos en nuestras redes sociales Facebook, Twitter e Instagram para que siempre estés actualizado con las mejores ofertas.

 

¿Cómo puedo canjear mi código de promoción o cupón?

  • Los códigos promocionales se pueden introducir durante el proceso de Checkout para ofertas o descuentos especiales.
  • Estos códigos promocionales solo son válidos en las compras en línea.
  • Solo puedes utilizar un código de promoción por pedido.
  • Los códigos promocionales expiran a la medianoche (hora local) en la Fecha de Vencimiento.
  • Los códigos promocionales y cupones están sujetos a sus propios términos, condiciones, limitaciones y están sujetos a cambios sin previo aviso.

 

¿Cuál es su política de devolución?

En este momento no recibimos cancelaciones, cambios en pedidos, ni devoluciones. Cualquier consulta adicional, por favor comunícate con nuestro Servicio al Cliente al 302-1115.

 

¿Cómo puedo cambiar mi contraseña?

Puedes cambiar tu contraseña visitando tu perfil una vez inicies sesión.

 

¿Alguien más tiene acceso a mi cuenta?

Por favor comunícate y repórtalo a nuestro departamento de servicio al cliente llamando al 302-1115.

 

¿Cómo puedo cambiar mi dirección de correo electrónico, mi dirección de envío y preferencias promocionales?

No te preocupes, actualizar tu información es muy fácil. En la parte superior de nuestra página existe un enlace hacia tu perfil. Haz clic en el enlace para modificar la configuración de correo electrónico y dirección física.

 

¿Cómo me inscribo para recibir comunicaciones por correo electrónico?

Inscribe tu correo electrónico en nuestro panel de suscripción en la parte inferior de nuestra página y aprovecha toda la variedad de ofertas especiales, eventos, cupones y descuentos por tiempo limitado que tenemos para ti.

 

¿Cómo puedo parar de recibir comunicaciones por correo electrónico?

Nos encanta estar en contacto contigo, pero si definitivamente quieres dejar de recibir nuestras comunicaciones solo debes hacer clic en la opción “Dejar de recibir notificaciones” que se encuentra en la parte inferior de todos los mensajes de correo electrónico promocionales, boletines y notificaciones de eventos.

 

¿Cómo se utiliza el carrito de compra?

  1. Añadir los productos - Cuando encuentres un producto en nuestro sitio que quieras comprar, haz clic en el botón de “Agregar”. También podrás hacerlo haciendo clic sobre la imagen del producto y escoger la cantidad que deseas agregar a tu compra al igual que su presentación.
  2. Tramitar la compra - Haz clic en el botón del carrito en la parte superior derecha de nuestra página web o desde la ventana de confirmación de producto agregado con éxito en el botón “tramitar la compra”.
  3. Carrito de Compra - ingresarás al primer paso del proceso de compra donde encontrarás el nombre del producto, precio y cantidad. Si estás de acuerdo podrás continuar al dar clic en el botón “completar la compra”.
  4. Ingresar a Paneco - para continuar deberás estar registrado en el sitio, si ya lo estás ingresa tu mail y contraseña, de lo contrario deberás registrarte.
  5. Checkout - Confirma la selección de los productos que deseas. Si tienes el código de un cupón o tarjeta de regalo, podrás ingresarlo en el campo correspondiente identificado como “Código”. Ingresa tus datos personales y de facturación.
  6. Servicio de envíos - selecciona la opción que más se adapte a tus necesidades. Ten en cuenta que dependiendo del tipo de envío este tendrá un costo adicional que verás reflejado en tu compra.
  7. Resumen de compra - revisa tu pedido y todos los datos ingresados y procede a pagar.
  8. Pagar - A través de nuestro sitio seguro podrás pagar online.
  9. Listo, a tu correo llegará la confirmación de tu compra.

 

¿Cómo sé que mi transacción es segura?

Tranquilo, nuestro sitio emplea una variedad de medidas de seguridad con las mejores prácticas, incluyendo, pero no exclusivo de:

  • Transacciones encriptadas con SSL
  • Transacciones utilizando HTTPS
  • Autenticación de Verified by Visa. Visita nuestra Política de Privacidad para más detalles sobre nuestras medidas de seguridad.

 

¿Qué está incluido en el valor total de mi factura?

El costo del producto, los impuestos y el servicio de entrega está incluido en el pago total.

 

¿Ya está incluida la propina?

No, la propina no está incluida en el pago total. Es opcional.

 

¿Cómo protegen la privacidad de sus clientes?

Guardamos información específica de nuestros clientes con el fin de mejorar la experiencia de compra y funcionabilidad de nuestra página web. No vendemos la información personal de un cliente, ni proporcionamos la información a terceros. Si quieres conocer más, ingresa en nuestra Política de Privacidad.

 

¿En qué áreas hacen entregas?

Por el momento hacemos entregas solamente al área metropolitana de Panamá. Pero no entres en pánico, muy pronto PANECO ampliará el área de cobertura.

 

¿Qué se requiere para recibir el envío?

Se requiere la firma de un adulto a fin de aceptar una orden que contenga alcohol, al igual que una identificación que lo certifique como mayor de edad. El receptor debe ser especificado en la orden para recibir el pedido.

 

¿Qué pasa si no estoy presente para firmar y recibir el envío?

Al realizar tu orden solicitamos que nos des el nombre, número de identificación y teléfono de la persona que va a recibir el pedido. Recuerda que se requiere la firma de un adulto. Vamos a exigir una identificación a su entrega, para asegurarnos de que el receptor es mayor de 18 años. También se requiere que el receptor firme para la recibir orden.

 

¿Puedo entregar a una dirección internacional?

No. Por el momento no podemos enviar ni hacer entregas a otros países.

 

¿Puedo enviar mi pedido a otra persona como un regalo?

Claro, siempre y cuando la dirección esté dentro de nuestra área de envío. En la página de facturación puedes seleccionar la opción de regalo e incluir una nota personalizada. Ten en cuenta que el receptor debe ser mayor de 18 años de edad para recibir la orden.

 

¿Puedo realizar el pedido a otra dirección diferente a la que tengo guardada en mi perfil?

En tu perfil podrás guardar varias direcciones y elegir en cuál recibir el pedido. Asimismo al momento de hacer tu pedido podrás digitar la dirección de tu preferencia.

 

¿Puedo enviar a varias direcciones?

Desafortunadamente no se puede dividir un pedido a varias direcciones.

 

¿Realizan envíos a un apartado postal?

No podemos enviar a un apartado postal ya que un adulto (mayor de 18 años) siempre debe recibir el pedido.

 

¿Cuánto tiempo demora recibir mi pedido?

Tendrás tu pedido el mismo día. El tiempo dependerá del área, la hora y situaciones no controlables por nuestros motorizados (tráfico, clima, etc.).

 

¿Qué pasa si no llegó el pedido en el tiempo determinado?

Tratamos de constantemente mejorar nuestro servicio. Te pedimos que por favor nos envíes tus comentarios al siguiente correo (servicioalcliente@paneco.com.pa) o te comuniques con nuestros agentes en atención al cliente al 302-1115 para realizar el reporte. Lo sentimos por el inconveniente.

 

Se equivocaron con mi pedido, ¿qué debo hacer?

Lamentamos los inconvenientes. Para reportar problemas con tu pedido por favor contacta a nuestro departamento de servicio al cliente 302-1115.

 

¿Qué debo hacer si mi pedido llegó incompleto?

Queremos prestarte el mejor servicio, por eso lamentamos el inconveniente. Para reportar problemas con tu pedido por favor contacta a nuestro departamento de servicio al cliente 302-1115.

 

¿Qué debo hacer si mi pedido llegó dañado?

Estimado cliente, para reportar daños con tu pedido por favor contactar a nuestro departamento de servicio al cliente 302-1115. Lo sentimos por el inconveniente. En el momento de comunicarte con servicio al cliente se te dará la opción de cancelar el pedido, o la opción de entrega del mismo lo antes posible.

 

¿Qué debo hacer si mi pedido nunca llegó?

Tratamos de constantemente mejorar nuestro servicio. Te pedimos que por favor nos envíes tus comentarios al siguiente correo (servicioalcliente@paneco.com.pa) o te comuniques con nuestros agentes en atención al cliente al 302-1115 para realizar el reporte. Lo sentimos por el inconveniente.

 

¿Cómo reporto problemas con mi pedido?

Tratamos de constantemente mejorar nuestro servicio. Te pedimos que por favor nos envíes tus comentarios al siguiente correo (servicioalcliente@paneco.com.pa) o te comuniques con nuestros agentes en atención al cliente al 302-1115 para realizar el reporte. Lo sentimos por el inconveniente.

 

¿Quién hace las entregas?

Nuestras entregas se hacen a través de una compañía de motorizado externa, muy recomendada.

 

Después de hacer un pedido, ¿cuánto tiempo se tarda en enviar?

Nuestro objetivo es procesar y enviar los pedidos el mismo día. ¡Estamos corriendo para ti!

 

¿Cuáles son las opciones de envío disponibles? ¿Cuáles son sus tarifas de envío?

  • Envío a domicilio GRATIS
  • Recoger en la tienda

 

¿Cómo puedo contactar al motorizado con mi orden?

Para poder contactar al motorizado que lleva tu pedido por favor comunícate con nuestro departamento de servicio al cliente: 302-1115.

 

¿Qué significa “El paquete no se puede entregar”? ¿Qué tengo que hacer?

“El paquete no se puede entregar” es un status que aparece cuando no se encuentra la persona autorizada para recibir la orden, o cuando una dirección es incorrecta. Los paquetes no distribuibles serán devueltos a nuestro centro de cumplimiento después del intento de entrega. Si tienes dudas de que tu envío está marcado como "no entregado", por favor comunícate con Atención al Cliente 302-1115.

 

Si no encuentro un vino específico, un tipo de cerveza o el espíritu que me gustaría comprar, ¿puedo hacer un pedido especial?

Si el producto que estás buscando no se encuentra disponible, por favor comunícate con Atención al Cliente al 302-1115, intentaremos hacer todo lo posible para ayudarte.

 

¿Cómo puedo encontrar un cerveza especial o de edición limitada?

Tenemos una amplia selección de cervezas nacionales e importadas. Recuerda que la selección de productos y la disponibilidad están sujetos a inventario actual. Si el producto que estás buscando no está disponible, por favor ponte en contacto con Atención al Cliente al 302-1115.

 

¿Cómo puedo aprender más sobre vino, cerveza y bebidas espirituosas?

Queremos que seas el centro de atención de cualquier fiesta, por eso te recomendamos:

  • Visitar nuestra página de productos con descripción del producto, y recomendaciones de expertos.
  • Visitar nuestro blog, que hemos diseñado para ti.
  • Preguntarnos a través de un correo electrónico o nuestras redes sociales.

 

¿Por qué la etiqueta del licor que recibí es diferente a la imagen en su sitio web?

Tratamos de tener todo nuestro inventario actualizado, sin embargo muchas casas de licores cambian sus etiquetas cada cierto tiempo.

 

¿Con quién puedo hablar acerca de la planificación de una boda, fiesta o evento?

Para obtener ayuda con la planificación de tu próximo gran evento llámanos al 302-1115, un miembro de nuestro personal altamente capacitado te atenderá. ¡Estaremos felices de ayudarte!

 

¿Con quién puedo hablar acerca de un pedido grande?

Nuestro departamento de atención al cliente te puede ayudar con las órdenes de cualquier tamaño. Por favor llámanos al 302-1115. ¿Nos invitas a tu súper evento? ¡Nosotros siempre queremos celebrar!

 

¿Puedo hacer pedidos con anticipación?

Claro, cuando hagas tu pedido llama a nuestro call center y nos das la fecha y hora de la entrega. ¡Más vale precavido que sin licor!

 

 

 

 

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FREQUENTLY QUESTIONS

Can I order online?

Of course! You can buy all our products on our website using your registered username. Our goal is to deliver wherever our clients are, but at the moment we are only able to deliver in certain metropolitan areas of Panama City. Be patient… soon you’ll see us everywhere.

 

Can I order over the phone? 

Of course! We’ll be happy to take your call. Call our customer services hotline on 302-1115. Our staff is ready to help you with your order.

 

Why have the items in my shopping cart changed since the last time I visited?

Our range of products is subject to their current availability. If you're looking for something that doesn't appear to be available, call our customer services team on 302-1115 or choose a similar product from the ones we have in stock.

 

Can I use my giftcard online?

 Yes. Just enter the code in the corresponding box during checkout (Step 2 of our shopping cart)

 

Can I change or cancel my order?

Unfortunately we're currently unable to receive changes or cancellations to orders. If you have any further questions please call our customer services team on 302-1115.

 

Which credit cards do you accept?

We accept the following: Visa and MasterCard.

 

Why can't I find some liquors on your site?

Our products are subject to their current availability. If you're looking for a product you can't seem to find, please call our customer services hotline on 302-1115. We'll do everything we can to help.

 

How does my coupon work?

 ​Every promotion is different. Check the terms and conditions of your offer or ​coupon to see whether it's eligible and how it applies.

 

How can I receive special offers and promotions?

We want you to be the life and soul of the party, which is why we're constantly creating special offers, events and limited time discounts. Enter your email address here and follow us on our social networks to ensure you're kept informed of all the latest offers.

 

How I can redeem my coupon or promotional code?

  • Promotional codes can be entered during checkout for special offers or discounts (Step 2 of our shopping cart)· These codes are only valid for online purchases.· You can only use one promotional code per order.· The codes expire at midnight (local time) on the Expiration Date.· Promotional codes and coupons are subject to terms, conditions and avilability.· Promotional codes and coupons are subject to change without notice.

 

What is your returns policy?

 Sorry to inform you, but we don't accept returns. For any inconvenience please call us at 302-1115.

 

How do I change my password?

You can change your password by visiting your profile once you sign in.

 

Does someone else have access to my account? 

Please call our customer service department on 302-1115 and report it.

 

How I can change my email address, shipping address and promotional preferences?

 At the top of our website there is a link to your profile. Click on the link to change the configuration of your email and physical address.

 

How do I sign up to receive email communications?

Register your email on our subscription page here and access the full range of special offers, coupons and limited time discounts we have for you.

 

How I can stop receiving email communications?

We love to stay in touch with you, but if you definitely want to stop receiving our communications, you must click on the "Stop receiving notifications" option at the bottom of every promotional e-mail, newsletter and event notification.

 

How do I use my shopping cart?

  1. Add products - When you find a product on our site that you want to buy, just click on the "Add To Cart" button. You can also do this by clicking on the product image and choosing the amount you want to add to your purchase, as well as its presentation.
  2. Purchase process - Click on the shopping cart button on the top right hand side of our website or when the confirmation window appears, saying that a product has been successfully added, click on the “Go To Checkout” button.
  3. Shopping cart - You start the first step of the buying process with a list of products you added to the shopping cart. There you will find product name, price and the quantity you require. If you agree with the contents of your shopping cart, click on the "Continue to Next Step" button.
  4. Login – to continue you have to be registered with the site. If you are already registered, introduce the corresponding email and password when asked. Otherwise, please register.
  5. Checkout – Confirm you have selected the products you want. If you have a coupon code or a gift card, you can enter it into the field marked “Code”. Also you will need to fill out your personal and billing information to continue to the next step.
  6. Delivery – Choose the delivery option that best suits your needs. Bear in mind that, depending on the type of delivery you've chosen, an additional cost will be reflected in your order.
  7. Purchase summary – check your order and all the information you have entered and proceed to checkout.
  8. Payment – Select your payment method through our secure site. We have two options: payment on delivery or online payment.
  9. Let’s get this party started – you'll soon receive an email with the confirmation of your order.

  

How do I know my payment is secure?

 Don't worry, our site employs several security methods with the best practices including, but not limited to:

  • Transactions encrypted with SSL
  • Transactions using HTTPS
  • Verified by Visa authentication Visit our Privacy Policy for further details about our security methods Here 

 

What is included in the total value of my order?

The price of the product, taxes and the cost of delivery are all included in your final bill.

  

Is there a tip included?

 Nope, there's no tip included in the final total. That's optional.

 

How do you protect your clients' privacy? 

We keep our customers' information in order to enhance the shopping experience and functionality of our website. We do not sell personal information about a customer, or provide information to third parties. To find out more, please refer to our privacy policy (Here).

 

Where is delivery available?

 We currently only deliver to certain metropolitan areas in Panama. We hope to extend our delivery coverage shortly, keep in touch!

 

What are the days and times of delivery? 

We aim to please and for that reason, delivery is available every day of the week at specified times.

  • Tuesdays and Wednesday from 10am to 9pm
  • Thursday to Saturday from 10am to 2am
  • Sundays from 12pm 

 

What do you need to receive a delivery?

 An adult's signature is required for the receipt of any order containing alcohol, as well as identification that proves the recipient is an adult. The products shall only be delivered to the corresponding recipient (of legal age) specified in the order.

 

What happens if I won't be there to sign for and receive my order? 

When you place the order we ask for the name, identification number and telephone number of the person who will receive it. Remember that an adult signature is required. We will require ID upon delivery, to ensure the recipient is over 18. The recipient must also sign to say they have received the order.

 

Can I give an international delivery address?

No. At the moment we are unable to delivery to other countries.

  

Can I send my order to another person as a gift?

Of course, as long as the delivery address is within our range of delivery. After placing the order please contact our Customer Service department at 302-1115, to include a personalized message with your delivery. Bear in mind that the recipient must be older than 18, and have the ID to prove it, in order to receive the order.

  

Can I send my order to an address different to the one I have stored on my account? 

Yes. In your profile you can store various addresses and choose the one you wish to receive the order. You can also type in the address of your choice during checkout process.

  

Can I divide an order and send it to various addresses?

Unfortunately you cannot send different parts of your order to different places.

 

Do you ship to PO Boxes?

Unfortunately we cannot ship to PO Boxes. An adult must be present to sign for and receive every order.

 

How long will it take to receive my order?

Your order will arrive the same day. The time depends on the area, time and events beyond the control of our delivery staff (such as traffic, weather etc.)

  

My order hasn't arrived within the expected time.

We are constantly aiming to improve our service. We ask you please to email us your comments at servicioalcliente@paneco.com.pa or call our customer service hotline on 302-1115 to report what has happened. We are very sorry for the inconvenience. 

 

There is a mistake with my order. What should I do? 

We deeply regret the inconvenience. To report any issues with your order, please contact our customer service hotline on 302-1115. 

 

My order arrived incomplete.

We aim to offer the very best service and we deeply regret the inconvenience. To report issues with your order please call our customer services hotline on 302-1115. 

 

My order arrived damaged. 

To report damage to your order please call our customer services team on 302-1115. We're truly sorry for the inconvenience. When you communicate with our team we'll give you the option to cancel the order or receive a new one as quickly as possible.

  

My order never arrived.

We are constantly aiming to improve our service. We ask you please to send us your comments by email to servicioalcliente@paneco.com. We are deeply sorry for the inconvenience.

 

How do I report a problem with my order?

If you have any problems with your order, please contact our customer services hotline on 302-1115.

  

Who makes the deliveries? 

All our deliveries are placed in the hands of an external motorized delivery agency. But do not worry, they are highly recommended.

 

Once an order has been placed, how long does it take to receive it?

Our objective is to process and send orders the same day. We're racing to serve you!

 

What delivery options are available? How much do they cost?

  • Free delivery
  • Pick up at our warehouse

 

How can I contact the delivery agent who has my order?

 To contact the delivery agent managing your order, please call our customer services team on 302-1115.

 

What does “Your package was unable to be delivered” mean? What should I do? 

“Your package was unable to be delivered” is a status that appears when we couldn't locate the person authorized to receive the order, or when an address is incorrect. Undelivered packages are returned to our delivery center once delivery has been attempted. If you think your order has been marked as undelivered, please call our customer services hotline on 302-1115.

  

If I can't find a specific wine, brand of beer or a spirit I would really like to buy, can I make a special request?

If the product you're looking for is not available, please contact our customer services team on 302-1115. We'll do everything we can to help.

 

How can I find a special or limited edition beer?

We have a wide selection of special release (limited edition) and seasonal beer in our beer section. They're delicious! Remember, product selection and availability is subject to our current inventory. If the product you're looking for is not available, please contact our customer services team on 302-1115.

 

How I can learn more about wine, beer and spirits?

 We want you to be the life and soul of the party and that's why we recommend:

  • Visit our products page with the description of each product and the recommendation of our experts.
  • Visit our blog, which we've designed especially for you.
  • Ask us! Send us an email or contact us through our social networks.

 

Why does the label on my liquor look different to the one on your site?

We try to keep our inventory up to date, however, some brands may change their labels from time to time.

 

Who can I speak to about planning a wedding, party or an event?

 For help planning your next big event, please call us on 302-1115. A trained member of our staff will assist you. We'll be happy to help!

 

Who can I speak to about making a large order?

Our customer services department can help with orders of any size. Please call us on 302-1115. Are you planning to invite us to your super event? We're always ready to celebrate!

 

Can I order in advance?

Of course, when you place your order you can call our customer service agents at 302-1115 and tell them the date and time of delivery. It's better to be cautious than to end up without any booze!

¡Bienvenido!

Para prevenir la venta de alcohol a menores de edad, te pedimos contestar con responsabilidad.

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